OIL Mag
Contul dvs.  Conținut coș  Verificare coș produse  
  Top » Catalog » Confidențialitate Promoție SET ULEI+FILTRE !!!  |  Despre Uleiuri  | Contul dvs.  |  Conținut coș  |  Verificare coș produse   
Marcă vehicul


Ofertă pe bază de marcă, model, an vehicul.
Categorii
Producători
Căutare rapidă
 

Folosiți cuvinte-cheie sau cod filtru echivalent ca să găsiți produsul căutaț.
Căutare Avansată
Care sunt noutățile ? mai multe
Ulei original LEXUS 0W-20 (0888083262) / 1 L
Ulei original LEXUS 0W-20 (0888083262) / 1 L
93,71 lei (Pret cu TVA)
Informații
Despre noi
Contact
Transport și Plată
Termeni și Condiții
Confidențialitate
ANPC





INFORMAŢII UTILE


Punct de picurare

Este temperatura la care, în condițiile prescrise de metoda de analiză, cade în eprubetă prima picătură a unsorii consistente, prin orificiul tubului de măsurare. Limita superioară a domeniului de temperatură la care unsoarea consistentă este utilizabilă poate fi definită în funcție de punctul de picurare.

Punct de curgere

Este aceea temperatură la care uleiul lubrifiant încă mai curge, dacă este răcit în condițiile prescrise pentru analiză. Punctul de curgere al unui produs este, în general, cu 3 – 5°C grade mai ridicat decât punctul de congelare.

Penetrație

Este adâncimea până la care pătrunde un con cu dimensiuni standardizate, atunci când este lăsat să cadă liber asupra produsului de analizat (unsoare consistentă), în condițiile prescrise pentru analiză. Se măsoară în zecimi de milimetru ( 0,1 mm ).

Densitate

Este masa unității de volum a produsului, la o anumită temperatură determinată; unitatea de măsură este : g/cm3 sau kg/m3. În general, densitatea produselor petroliere este exprimată la 15 °C.

Viscozitate

Viscozitatea lichidelor (caracteristica de fluiditate), arată rezistența internă a lichidului în timpul curgerii. Cunoaşterea viscozității lichidului este de mare importanță din punctul de vedere al pompabilității, al curgerii prin tuburi cu diametre reduse, al pulverizării, al comportamentului între suprafețe.



Indicele de viscozitate (VI)

Este o valoare adimensională obținută prin raportul viscozităților determinate experimental la 40°C şi 100° C ce caracterizează modificarea viscozității uleiului în funcție de temperatură. Indicele mare de viscozitate caracterizează acele uleiuri care îşi schimbă puțin viscozitatea în funcție de temperatură, iar un indice mic de viscozitate caracterizează acele uleiuri care îşi schimbă mult viscozitatea în funcție de temperatură.

CELE MAI IMPORTANTE CARACTERISTICI ALE UNOR GRUPE DE LUBRIFIANŢI

ULEIURI PENTRU MOTOARE



Clasificarea uleiurilor pentru motoare pe baza nivelului de performanță

Pe toata durata utilizării, uleiul pentru motor trebuie să satisfacă concomitent mai multe cerințe, deosebit de complexe. Determinarea nivelelor de performanță se bazează pe îndeplinirea standardizată a cerințelor privind comportarea motorului. Clasificarea uleiurilor de motor în funcție de nivelul de performanță se bazează pe sisteme de standarde recunoscute la nivel internațional. Gradul de realizare al nivelelor de performanță este determinat în cursul unor testări pe bancuri de probe şi a unor analize adiționale de laborator, executate în instituții acreditate în acest scop. Metodele de testare pe bancul de probe, elaborate în urma unor cercetări întreprinse în decursul mai multor decenii, simulează foarte bine modul în care un ulei asigură protecția motorului în condițiile celor mai intense solicitări.

Situația este îngreunată într-o oarecare măsură datorită diferențelor între concepțiile americane şi concepțiile europene, privind proiectarea motoarelor, construcția vehiculelor precum şi modul de utilizare, ceea ce a orientat pe direcții diferite sistemele de certificare şi de dezvoltare ale uleiurilor pentru motoare. De aceea, atât organizația ACEA din Europa, cât şi organizația API din America, şi-au elaborat fiecare câte un sistem propriu de nivele de performanță.

La autoturismele şi autovehiculele utilitare fabricate în Europa, trebuie să urmărim în mod obligatoriu prescripțiile sistemului de performanțe europene (ACEA). Tot aici se încadrează şi motoarele producătorilor japonezi fabricate în cadrul Uniunii Europene. În cazul autovehiculelor rutiere fabricate în SUA şi în Japonia, clasificarea se face în funcție de sistemul API. Deoarece producția maşinilor agricole din Europa în 90% din cazuri aparține sferei de interes american, prescripțiile din Cartea Tehnică a maşinilor se referă şi în acest caz la standardele de peste ocean.



1. Nivelele de performanță prescrise de către producătorii Europeni de autovehicule - 2007



ACEA : Association des Constructeurs Européen d'Automobiles – Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule.

Asociația a fost fondată în 1991, cu participarea a 14 firme - cei mai importanți producători de autovehicule din Europa (BMW, DAF, FIAT, FORD, GM, MAN, MERCEDES-BENZ, PORSCHE, PSA, RENAULT, ROLLS-ROYCE, SCANIA, VW, VOLVO). Sistemul de performanță elaborat de către ACEA a fost întrodus în 1996 şi, la data respectivă, sistemul european CCMC existent şi-a pierdut valabilitatea. ACEA deosebeşte patru categorii de uleiuri pentru motoare:



  • A - pentru autoturisme cu motoare Otto;

  • B - pentru autoturisme şi autoutilitare mici cu motoare diesel;

  • E - pentru autovehicule cu motoare diesel, heavy duty;

  • C - lubrifianți compatibili cu catalizatorul





Nivelele de performanță ACEA



Prevederile ACEA stipulează că orice certificare de performanță pentru un ulei de motor trebuie să se bazeze pe informații credibile şi pe testări efectuate în laboratoare acreditate.

Toate testele de performanță desfăşurate în scopul stabilirii conformității uleiurilor cu standardele ACEA trebuie generate în concordanță cu Sistemul European de Management al Calității pentru Uleiurile de Motor (EELQMS).

Acest sistem, descris în Codul de Aplicare ATIEL, vizează testările făcute în cadrul dezvoltărilor de produse şi documentația de performanță a acestora şi implică înregistrarea tuturor candidaților şi a testărilor de referință a uleiurilor, definind de asemenea procesul de conformitate. Conformitatea cu Codul de Aplicare ATIEL este obligatorie pentru orice solicitare de îndeplinire a standardelor ACEA 2007.

Sistemul cel mai recent de clasificare, revizuit în anul 2007 este următorul:



Nivelele de performanță ACEA pentru motoarele pe benzină şi diesel ale autoturismelor, valabile începând din anul 2007

A1/B1- 04

Categorie corespunzătoare uleiurilor destinate utilizării în autoturisme şi autoutilitare uşoare, cu motoare pe benzină sau diesel. Special elaborată pentru uleiuri cu fricțiune şi viscozitate scăzută (2.6 mPasHTHS3.5 mPas). Nu se poate utiliza la toate tipurile de motoare. A se consulta Cartea Tehnică a autovehiculului.

A3/B3- 04

Categorie corespunzătoare pentru uleiuri cu viscozitate stabilă (care se menține în cadrul aceleiaşi clase). Pentru motoarele de performanță superioară, pe benzină sau diesel, ale autoturismelor şi autoutilitarelor uşoare, pentru care producătorul a aprobat: interval lung de schimb, şi/sau utilizare de uleiuri cu viscozitate redusă, şi/sau condiții de operare severe.

A3/B4- 04

Categorie corespunzătoare pentru uleiuri cu viscozitate stabilă recomandate pentru motoare de performanță superioară, pe benzină sau diesel cu injecție directă. Îndeplineşte şi cerințele stipulate la A3 / B3.

A5/B5- 04

Categorie corespunzătoare pentru uleiuri cu viscozitate stabilă recomandate pentru interval prelungit de schimb pentru motoarele de performanță superioară, pe benzină sau diesel, ale autoturismelor şi autoutilitarelor uşoare, care utilizează uleiuri cu fricțiune şi viscozitate scăzută (2.9 mPasHTHS3.5 mPas). Nu se poate utiliza la toate tipurile de motoare. A se consulta Cartea tehnică a autovehiculului.





Nivelele de performanță ACEA pentru motoarele autoturismelor prevăzute cu catalizator, valabile începând din anul 2007



C1-04

Categorie corespunzătoare pentru uleiuri cu viscozitate stabilă, compatibile cu catalizatorul, cu utilizare în motoarele performante ale autoturismelor şi autoutilitarelor uşoare pe benzină sau diesel, prevăzute cu DPF şi TWC, unde se solicită uleiuri cu fricțiune şi viscozitate scăzută, conținut scăzut de SAPS (cenuşă sulfat, sulf şi fosfor) şi HTHS >2.9 mPas . Aceste uleiuri măresc durata de exploatare a dispozitivelor DPF şi TWC şi asigură un consum optim de carburant.

C2-04

Categorie corespunzătoare pentru uleiuri cu viscozitate stabilă, compatibile cu catalizatorul, cu utilizare în motoarele performante ale autoturismelor şi autoutilitarelor uşoare pe benzină sau diesel, prevăzute cu DPF şi TWC, unde se solicită uleiuri cu fricțiune şi viscozitate scăzută, HTHS >2.9 mPas. Aceste uleiuri măresc durata de exploatare a dispozitivelor DPF şi TWC şi asigură un consum optim de carburant. Nu se poate utiliza la toate tipurile de motoare

C3-07

Categorie corespunzătoare pentru uleiuri cu viscozitate stabilă, compatibile cu catalizatorul, cu utilizare în motoarele performante ale autoturismelor şi autoutilitarelor uşoare pe benzină sau diesel, prevăzute cu DPF şi TWC. Aceste uleiuri măresc durata de exploatare a dispozitivelor DPF şi TWC. Nu se poate utiliza la toate tipurile de motoare.

C4-07

Categorie corespunzătoare pentru uleiuri cu viscozitate stabilă, compatibile cu catalizatorul, cu utilizare în motoarele performante ale autoturismelor şi autoutilitarelor uşoare pe benzină sau diesel, prevăzute cu DPF şi TWC şi care solicită nivel scăzut SAPS şi HTHS >3.5 mPas . Aceste uleiuri măresc durata de exploatare a dispozitivelor DPF şi TWC.

Notă: Uleiurile de motoare ACEA A1/B1, A5/ B5, precum şi C – datorită caracteristicilor lor de viscozitate – sunt adecvate numai pentru motoarele specificate de către producător. Urmăriți prescripțiile din Cartea Tehnică a maşinii, sau consultați specialiştii de la reprezentanța producătorului .





Nivelele de performanță ACEA pentru motoarele autovehiculelor utilitare cu regim diesel, valabile începând din anul 2007.







E2-96, editia 5

Categorie standard de ulei pentru motoare. Condițiile tehnice sunt neschimbate din 1996..

E4-07

Categorie recomandată pentru motoare diesel grele, ce îndeplinesc standardele de emisii Euro I, Euro II, Euro III şi Euro IV şi care sunt operate în condiții foarte severe (ex. interval prelungit de schimb, în concordanță cu recomandările producătorului). Este corespunzătoare motoarelor fără filtru de particule şi pentru anumite motoare dotate cu EGR sau cu dispozitiv de reducere a noxelor, SCR.

E6-04 editia 2

Categorie recomandată pentru motoare diesel grele, ce îndeplinesc standardele de emisii Euro I, Euro II, Euro III şi Euro IV şi care sunt operate în condiții foarte severe (ex. interval prelungit de schimb, în concordanță cu recomandările producătorului). Este corespunzătoare motoarelor cu sau fără filtru de particule, dotate cu EGR sau cu dispozitiv de reducere a noxelor, SCR. Nivelul de performanță E6 este recomandat în mod special pentru motoare dotate cu filtru de particule şi care funcționează cu un carburant cu conținut redus de sulf (max 50 ppm).

E7-04 editia 2

Categorie recomandată pentru motoare diesel grele, ce îndeplinesc standardele de emisii Euro I, Euro II, Euro III şi Euro IV şi care sunt operate în condiții foarte severe (ex. interval prelungit de schimb, în concordanță cu recomandările producătorului). Este corespunzătoare motoarelor fără filtru de particule şi pentru majoritatea motoarelor dotate cu EGR sau cu dispozitiv de reducere a noxelor, SCR.





2. Nivelele de performanță specificate de producătorii americani de autovehicule - 2004



API : American Petroleum Institute – Institutul American al Petrolului.

În anul 1947 s-a întrodus sistemul de performanță API, care este îmbunătățit în mod continuu pe baza recomandărilor ILSAC (International Lubricant Standardization and Approval Committee).

API defineşte o categorie pentru motoare cu benzină şi o categorie aşa numită „Heavy Duty Diesel”. În Europa, sistemul API are un caracter limitat, datorită faptului că în cazul motoarelor autovehiculelor rutiere, sistemul ACEA şi condițiile tehnice proprii ale producătorilor de motoare din Europa au caracter obligatoriu în esență. Specificațiile API, valabile în prezent, sunt următoarele:



Nivelele de performanță API pentru motoare Otto (de producție americană)

Nivele de performanță API

Caracteristici

SH

Pentru motoarele fabricate înainte de 1997. Este aplicabil în cazul tuturor condițiilor tehnice anterioare (API SF, SG)

SJ

Este corespunzător în general pentru motoarele fabricate înainte de 2001.

SL

Nivel de performanță foarte modern, intrat în vigoare în 2001, corespunde unor condiții tehnice mai severe. Este utilizabil la toate vehiculele americane, prevăzute cu motoare Otto.

SM

Pentru toate motoarele autovehiculelor. Categorie introdusă la 30 noiembrie 2004, pentru uleiuri care asigură rezistență mărită la oxidare şi uzură, protecție împotriva depunerii sedimentelor şi performanță mare la temperaturi joase, pe toată durata exploatării. Anumite uleiuri SM pot îndeplini de asemenea cele mai recente specificații ILSAC şi (sau) au caracteristici de optimizare a consumului de carburant





Nivelele de performanță API pentru motoarele diesel (vehicule utilitare heavy duty)

Nivele de performanță API

Caracteristici

CF (anterior CD)

Nivel de performanță mediu, introdus în 1994, pentru motoare cu alimentare normală sau turbo, cu injecție indirectă, precum şi pentru alte motoare diesel inclusiv pe cele ce utilizează carburant cu un conținut de sulf mai mare de 0.5%.

CF-4

Nivel de performanță introdus în 1990, pentru motoare de mare viteză, în patru timpi, cu alimentare normală sau turbo. Înlocuieşte categoriile anterioare API CD şi API CE.

CG-4

Categorie modernă, introdusă în 1995, pentru motoare de mare viteză, în patru timpi, operate în condiții grele, ce utilizează carburant cu un conținut de sulf mai mic de 0.5%. Pentru motoare ce îndeplinesc standardele de emisii din 1994. Aceste uleiuri pot fi utilizate în loc de uleiuri cu nivele de performanță CD, CE, şi CF-4.

CH-4

Categorie cu nivel de performanță foarte ridicat, introdusă în 1995, pentru motoare de mare viteză, în patru timpi, ce îndeplinesc standardele de emisii din 1998.

CI-4

Categorie introdusă în 2002, specificată pentru motoarele EGR care satisfac normele americane de emisie produse în anul 2004. Se caracterizează prin condiții tehnice mai severe decât în cazul nivelului CH-4 la testarea pe bancul de probe, (uzura sistemului de angrenaj, capacitatea de dispersie a funinginii, curățirea pistonului, stabilitatea viscozității şi a rezistenței față de oxidare).

CJ-4


Categorie introdusă în 2006, pentru motoare moderne de mare viteză, în patru timpi, prevăzute cu catalizator, utilizate în construcții de drumuri. În condițiile în care conținutul de sulf este sub 500 ppm, aceste uleiuri asigură protecția optimă împotriva otrăvirii catalizatorului, blocării filtrului de particule, uzurii motorului, formării de depuneri pe piston, spumării, modificărilor de viscozitate datorită fenomenului de forfecare. Aceste uleiuri conferă de asemenea o foarte bună stabilitate termică şi la oxidare.





Categoria API pentru regimul diesel se referă la motoarele diesel heavy duty ale autovehiculelor utilitare.

Certificările americane pe bancul de probe nu conțin testări pe autoturisme diesel şi, din această cauză, în cazul unui autoturism european, nu se poate vorbi despre un nivel ridicat de performanță API diesel. În acest caz, numai categoriile ACEA B asigură protecția corepunzătoare a motoarelor.



3. Aprobări din partea producătorilor de maşini



Câțiva dintre producătorii mai importanți de maşini şi-au elaborat un sistem propriu de evaluare al uleiurilor pentru motoare, în care certificările ACEA sunt completate cu testări proprii pe bancul de probe, sau cu testări în teren. La schimbul de ulei pe perioada de garanție, aceşti producători se referă în primul rând, la aprobările lor proprii. Separat a fost definit şi un sistem de condiții tehnice ce trebuie îndeplinite de uleiurile pentru motoare, la prima alimentare.









Aprobările producătorilor de autoturisme

Volkswagen:





VW 500.00 Ulei de motor, care asigură funcționarea economică din punct de vedere al consumului de carburant (SAE 5W-30, 10W-30, 5W-40, 10W-40), pentru motoarele pe benzină fabricate înainte de anul 2000.

VW 501.01 Ulei folosit în general pentru motoarele pe benzină fabricate înaintea anului
2000.

VW 502.00 Aprobare generală pentru motoare pe benzină, cu alimentare naturală, proiectate

anterior

VW 504.00 Aprobare generală pentru motoare cu alimentare naturală sau turbo, prevăzute cu catalizator cu 3 căi.

VW 505.00 Specificație aferentă uleiurilor pentru motoare turbo diesel VW TDI proiectate anterior

VW 505.01 Specificație pentru motoarele VW PDE TDI (Pumpe Düse Einheit).

VW 503.00 Ulei pentru motoare Otto, cu interval prelungit de schimb până la 30 000 km, ce asigură economie de energie, clasa de viscozitate SAE 0W-30 (HTHS 3.0 mPas)

VW 503.01 Specificație pentru motoarele turbo Audi TT 1.8 şi S3 1.8, cu interval prelungit de schimb (HTHS > 3.5 mPas)

VW 506.00 Specificație pentru uleiuri de motor cu interval de schimb prelungit: pentru motoarele diesel de generație nouă - V6 TDI (30 000 km), TDI cu patru cilindri (50 000 km). Asigură consum optim de carburant, clasa de viscozitate SAE 0W-30 (HTHS 3.0 mPas)

VW 506.01 Specificație pentru motoarele VW PDE-TDI, cu interval de schimb prelungit. Integrează toate prescripțiile prevăzute pentru VW 503.00 şi 503.06.

VW 507.00 interval prelungit de schimb (pana la 50.000 km) pentru motoarele diesel VW PD-TDI si common-rail.



Mercedes-Benz :



MB 229.1. Aprobare pentru uleiuri de motoare intrată în vigoare începând din 1 ianuarie 1997, (motoare pe benzină şi diesel).

MB 229.3 Specificație mai severă pentru uleiuri de motoare, caracterizată prin consum optim de carburant (SAE 0W-, SAE 5W-) , pentru motoarele pe benzină şi diesel.

MB 229.31 Specificație mai severă pentru uleiuri de motoare, caracterizată prin consum optim de carburant (SAE 0W-, SAE 5W-) , pentru motoarele pe benzină şi diesel având un conținut scăzut de SAPS (cenuşă sulfat, sulf şi fosfor)

MB 229.5 Ulei pentru motoare pe benzină sau diesel cu interval lung de schimb (Longlife Service Oil), care asigură consum optim de carburant.

MB 229.51 Ulei pentru motoare pe benzină sau diesel cu interval lung de schimb (Longlife Service Oil), având un conținut scăzut de SAPS (cenuşă sulfat, sulf şi fosfor), care asigură consum optim de carburant





BMW:

BMW Longlife-OilSpecificație pentru uleiuri cu interval lung de schimb, recomandată pentru toate tipurile de motoare BMW fabricate în prezent.



Porsche

Ulei de motor ACEA A3, cu clasă de viscozitate SAE 0W-40, 5W-40, sau 5W-50, care corespunde cerințelor VW PV 1449 pentru bancul de probe; îndeplineşte şi testul Porsche de 200 ore.







Aprobările producătorilor de vehicule utilitare



Mercedes-Benz:

228.3 Aprobare pentru interval normal de schimb.

228.5 Aprobare pentru motoarele celor mai moderne vehicule utilitare MB, de mare putere, cu interval de schimb foarte lung, ce satisfac cele mai severe cerințe privind protecția mediului înconjurător.

  • 228.51 Specificație pentru uleiuri de motor cu interval foarte lung de schimb şi conținut scăzut de SAPS (cenuşă sulfat, sulf şi fosfor). Recomandată pentru motoare Euro IV şi Euro V prevăzute cu filtru de particule (DPF) şi / sau cu dispozitiv SCR.





MAN:

MAN M 3275 (anterior: QC 13-017): Nivel de performanță ACEA E3-96, suplimentat cu testul nou MAN, efectuat la bancul de probe.

MAN 3277 Specificație severă, adecvată şi pentru intervale de schimb foarte lungi.

  • MAN 3477 Specificație pentru uleiuri de motor cu interval foarte lung de schimb şi conținut scăzut de SAPS (cenuşă sulfat, sulf şi fosfor). Recomandată pentru motoare Euro IV şi Euro V prevăzute cu filtru de particule (DPF).



VOLVO:

VOLVO VDS, VDS-2, VDS-3 : aprobări bazate pe testări proprii – în esență pe încercări la flotele de vehicule.



Renault:

RVI RLD Îndeplineşte simultan specificațiile ACEA E3 şi Mack T9 la bancul de probe, precum şi alte specificații ale producătorului.

RVI RXD Îndeplineşte simultan specificațiile ACEA E4 şi Mack T9 la bancul de probe, precum şi alte specificații ale producătorului.

Scania:

LDF Specificație pentru uleiuri cu interval prelungit de schimb, pentru motoare EURO I, II şi III

  • LDF- 2 Specificație pentru uleiuri cu interval prelungit de schimb, pentru motoare EURO IV, prevăzute cu EGR şi Oxicat

.





4. Lubrifianți pentru motoare în doi timpi



În cazul uleiurilor pentru motoarele în doi timpi se utilizează sistemul de nivele de performanțe elaborat de către API, NMMA (National Marine Manufacturer’s Association, USA), JASO (Japanese Automobile Standards Association), precum şi sistemul elaborat de către ISO. Categoriile actuale sunt:

:

API TA, TB, TC,

NMMA TC-W3

JASO FB, FC

ISO-L-EGB, EGC, EGD





Viscozitatea







Clasă de

viscozitate

SAE J300


Viscozitate la temperaturi joasea

Viscozitate la temperaturi ridicatea

Temperatură limită maximă ( °C), pentru pornire la receb (mPas)

Temperatură limită ( °C) c

Pentru pompabilitate în condiții normalec (max. 60000 mPas)

Viscozitate cinematicăd

la gradient mic de forfecare; 100°C

Viscozitatea dinamică la gradient mare de forfecaree; 150 °C,

mPas, min

cSt, min.

cSt, max.

0W

-35; 6200

-40; 60,000

3.8

5W

-30; 6600

-35 60,000;

3.8

10W

-25; 7000

-30; 60,000

4.1

15W

-20; 7000

-25; 60,000

5.6

20W

-15; 9500

-20; 60,000

5.6

25W

-10; 13,000

-15; 60,000

9.3

20

5.6

<9.3

2.6

30

9.3

<12.5

2.9

40

12.5

<16.3

2.9 ( pentru clasele de viscozitate 0W-40, 5W-40, 10W-40 )

40

12.5

<16.3

3.7 (pentru clasele de viscozitate 15W-40, 20W-40, 25W-40, 40)

50

16.3

<21.9

3.7

60

21.9

<26.1

3.7



a Toate valorile caracteristice ale specificațiilor sunt definite după standardul ASTM D 3244

b ASTM D 5293

c ASTM D 4684

d ASTM D 445

e ASTM D 4683; ASTM D 4741; CEC-L-36-A-90





NIVELELE DE PERFORMANŢĂ ALE ULEIURILOR DE MOTOARE ŞI APROBĂRILE PRODUCĂTORILOR DE MAŞINI - 2007.







ULEIURI PENTRU MECANISMELE DE ACŢIONARE ALE AUTOVEHICULELOR



Nivele de performanță, specificații



Clasificarea lubrifianților utilizați la mecanismele de acționare de tip mecanic ale autovehiculelor în funcție de nivelele de performanță, se bazează în esență pe sistemul API, iar clasificarea lichidelor tehnologice ale mecanismelor de acționare automatizate se bazează pe specificațiile Ford şi General Motors ( GM ). Se mai utilizează şi aprobările proprii ale unor producători de autovehicule (MB, Chrysler etc.) şi ale unor producători de mecanisme de acționare (ZF, Voith, Allison etc.) .



Nivelele de performanță API ale uleiurilor utilizate pentru mecanismele de acționare de tip mecanic sunt:

API GL1, GL2, GL3, GL4, GL 5.



Nivelele de performanță cel mai frecvent utilizate referitor la lichidele tehnologice ale mecanismelor de acționare automatizate ale vehiculelor sunt : GM Type 'A' Suffix A', GM Dexron II D, GM Dexron II E, GM Dexron III.

Ford Mercon, Ford Mercon-V



Viscozitate

Clasa de viscozitate SAE J306

Viscozitate la 100 °C

mm2/s

Temperatură corespunzătoare

viscozității de 150000 mPas, °C, max.

min.

max.

70W

4,1

-

-55

75W

4,1

-

-40

80W

7,0

-

-26

85W

11,0

-

-12

80

7,0

<11,0

-

85

11,0

<13,5

-

90

13,5

24,0

-

140

24,0

41,0

-

250

41,0

-

-

80W-90

13,5

24,0

-26

85W-140

24,0

41,0

-12





Lichide pentru întreținere auto



Punctul de fierbere:

Punctul de fierbere de echilibru indică temperatura la care lichidul de frână va începe să fiarbă în condiții de echilibru, la presiune atmosferică

Punct de fierbere umedă:

Punctul de fierbere de echilibru indică temperatura la care lichidul de frână umidificat cu 3.7 % apă va începe să fiarbă în condiții de echilibru, la presiune atmosferică





Clasificarea lichidelor de frână:



Clasă/Caracteristici

SAE J 1703

FMVSS 116

DOT 3

JIS K 2233

(ISO 4925)

SAE J 1704

FMVSS 116 DOT 4

JIS K 2233

FMVSS 116 DOT 5.1


Punct de fierbere°, C

>205

>205

>230

>260

Punct de fierbere umedă,°C

>140

>140

>155

>180

Viscozitate la -40°C, mm2/s

<1800

<1500

<1800

<900





Lichid antigel:

Lichid utilizat pentru transferul căldurii de la motor la radiator, în mod uzual având în compoziție glicoli, apă, inhibitori de coroziune şi de spumare.



Lichid antigel concentrat:

Lichid antigel ce trebuie diluat cu apă distilată sau deionizată în scopul utilizarii în sistemul de răcire a motorului



Punct de înghetare:

Temperatura la care începe cristalizarea, în absența unei răciri avansate sau temperatura maximă atinsă imediat după formarea primelor cristale, în cazul unei răciri avansate.



Căutare rapidă
 

Folosiți cuvinte-cheie sau cod filtru echivalent ca să găsiți produsul căutaț.
Căutare Avansată
Coș produse mai multe
0 produse
Publicitate
Cataloage
Cataloage oferite de producători.

Identificați produsul corespunzător pe bază de marcă, tip, an de fabricație vehicul.

Uleiuri:
MOTUL Castrol
Liqui Moly Mol
total Aral
Mobil Aral

Filtre:
Mann
Cele mai bine vândute
01.Aditiv Super Diesel (8379) / 250 ml
02.Solutie "Engine Flush" (2640) / 300 ml
03.Solutie spalare Diesel - profi (2186) / 500 ml
04.Aditiv protectie filtru de particule DPF (5148) / 250 ML
05.Aditiv curatat injectoare benzina(8376) / 300 ml
06.Castrol Edge Professional A5 pt. Volvo, 0w-30 / 1 L
07.Aditiv ulei Cera Tec (3721) / 300 ml
08.BMW TWINPOWER TURBO LONGLIFE -04 SAE 5W-30 / 1 L
09.Liqui Moly Leichtlauf cu MOS2 10W-40 (2184) / 5L
10.Aditiv ulei camion Viscoplus Heavy Duty Formula (2697) / 1 L
Unități Monetare
Verified by Visa   Visa Card   mobilPay   Mastercard   mastercard_secure.gif